lördag 31 maj 2008

Tjuvstart och ont om tid

Första dagen är snart här och jag börjar redan undra hur sjuttsiken jag skall få tid med detta. Med en vardag som hålls ihop av ett fullspäckat schema är timmar av träning inte precis vad som saknas. För att ni skall förstå hur det är att hänga med i mitt tempo ger jag er här morgondagens checklista:
11.00 Vakna, troligen med ett visst uns av huvudvärk.
11.10 Gå på toa. OBS. Glöm ej spola!
11.13 Fixa lite frukost. Gröt med mosad banan t.ex.
11.20. Äta frukost. Titta på gamla vänneravsnitt.
11.30 Gå på toa. Spola. Borsta håret.
11.35 Kolla vidare på vänner. Kanske kolla mailen. Glida in på någon community, kolla in aftonbladet för att se vem Linda Rosing är ihop med idag, beundra mitt bankkonto lite.
12.46 Gå på toa igen.
Ca. 12.48 Svara i telefon, diverse slumpmässig väninna som ringer.
12.48-14.00 Lyssna på väninnan som beklagar sig över 1- dum pojkvän 2- dålig ekonomi 3- något jävla linne hon köpt på rea men som inte satt bra 4- viktproblem.
OBS- vara förstående och diplomatisk under hela samtalet.
14.05 Gå tillbaks till badrummet och spola, eftersom telefonsamtalet troligen får mig att glömma det.
14. 10. Duscha. Inpackning i håret. Raka det som rakas bör. OBS- ej ögonbrynen. Du vet hur det gick sist det hände!
14.30 Platta håret.
15.30 Sminka.
16.25 Gå på toa. (Bajsa) Spola! Tvätta händerna.
16.30 Gå till jobbet. Köp en påse nötter på vägen! Obs! Glöm ej detta! Äta nötter bör man. Speciellt på arbetstid. Det är gött att få betalt för att äta nötter vill jag lova.
17.00-21.00 Jobba.

Och först HÄR kommer jag ha tid med löpträning, men hur mycket energi tror ni jag har över till det efter en sån här dag?
Det här börjar inte bra, må jag säga.

Inga kommentarer: