måndag 1 september 2008

69 minuter senare

Min enda tanke under den sista kilometern i uppförsbacke ekade om och om inuti mitt huvud:
Aldrig mer! Jag ska aldrig mer springa en enda meter efter det här!

Givetvis ska jag göra det, planerar redan att ställa upp i Hässelbyloppet i Oktober. Dock är det inte samma utmaning nu, när jag vet att jag klarar det. För jag klarade det! Jag sprang en mil. Eller joggade. Huvudsaken är att jag inte saktade av för att gå en enda gång. Och detta trots att min mp3 självklart typiskt nog pajade PRECIS innan start. Bara att lämna den där och springa utan.

Sedan gick det förstås hyfsat bra ändå. Bortsett från alla lantisar som valt joggingstartgruppen men ändå började gå efter en km så man fick kryssa mellan dem för att komma fram. Sånt sabbar ju lusten en aning. Ungefär som när folk står till vänster i rulltrappan...

Jag ska inte gå in på detaljer, mer än att min sluttid blev 69 minuter. Jag vet inte om det är bra, men det är väl OK för en debutant får man anta.

Och här är jag, på väg upp för den sista, oerhört smärtsamma backen. Där jag givetvis även drabbades av lite håll efter att jag hånskrattat inombords åt någon annan som precis innan beklagat sig över detta.
"håll?" tänkte jag. "Det får man väl ganska tidigt, inte efter 9 km? haha, chicken!"
Och sen fick jag håll. Dock syns det inte på bilden, eller hur?




Inga kommentarer: