onsdag 3 september 2008

Tragikomiskt?

Man kan lixom undra vad som hände? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article3235570.ab
Medan jag, som den amatör jag är, tackar nej till den minsta lilla cider i flera månader inför att jag ska släpa mig runt en mil på slätt underlag, så inbillar sig den här killen att han kan hoppa över 2 meter med samma siffra promille i kroppen.
Är det såna knep man tar till när man inte längre känner att det finns någonting större att uppnå? Istället för att, som Klüft, byta gren och tappa lite av sin status, väljer denne unge man att anta en till synes omöjlig utmaning. Och misslyckas experimentet behöver han inte, som Klüft, skylla på bristande motivation eller orutin.
Bara på samma sak som alla andra människor väljer att skylla alla sina misstag på. Nämligen en redig fylla.
Och bara det att han är ryss gör ju att hela experimentet lite mer logiskt. Det hela måste vara en pr-kupp, det är vad jag tror. Hade han klarat hoppen skulle det ju varit världens bästa reklam för rysk vodka.
Nu blev det dock en aning tragikomiskt. Kanske mest tragiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent! Jag gillar särskilt din kommentar om rysk vodka! :) Det hade varit bra intressant om han hade klarat hoppet.
Men ändå.. Man undrar hur människan tänkte egentligen..

/Faye

Bjoggerskan sa...

Troligen ligger det någonting långt sorgligare bakom än vi känner till.