tisdag 10 juni 2008

Cascada hjälper mig!

En lättare träningsvärk sedan gårdagen har börjat infinna sig, vilket gjorde dagens löpande lite mer trögstartat. Dessutom kom jag hem från jobbet vid niotiden, och var måttligt sugen på att ge mig ut. Men springa bör man, annars gör man... fel.
Jag har för avsikt att göra rätt.
Sprang en längre stund idag än igår, men något kortare sträcka blev det. (Enligt google map) Antar att det hänger samman med att jag känner mig lite tung i kroppen efter igår. Startade försiktigare och höll ett allmänt lågt tempo. Jag känner att det här med lågt tempo är min grej.

När jag möter spänstiga kvinnor med svischande armar och höga, långa löpsteg väljer jag att sjunka in i min egen värld- fokusera blicken på någonting långt borta och helt enkelt låtsas att varken hon eller jag existerar. Detta gör jag även lite av det enkla skäl att min klädsel knappast är något att skryta med i joggingsammanhang. Inte i något sammanhang egentligen. Även om jag idag hade en grymt snygg hoodie.
Det är shortsen och skorna som klingar lite falskt bara.

Mot slutet började jag faktiskt piggna till en aning, så jag lade på en slutspurt värdig Sanna Kallur. Var även tvungen att ta några ystra danssteg till Cascadas Everytime we touch (om den heter så). Älskar båda versionerna, men detta var den fartigaste varianten- som är omöjligt att inte ryckas med av!

Inga kommentarer: