fredag 13 juni 2008

Omotiverad

Nu är det ytterst få dagar kvar till avresa. Las Vegas är inom skrämmande räckhåll- och ju mer det närmar sig desto mindre motiverad blir jag att ge mig ut och springa. Som känt är råder ju ökenklimat i Nevada, och jag kommer - hör och häpna - med största sannolikhet inte springa omkring särskilt mycket där borta.
Därför känns det svårt att hålla igång nu, när jag vet att 10 dagars slapphet i stekande sol ändå kommer bränna bort varenda uns av kondition som jag lyckats skrapa ihop. Så imorse, då jag egentligen planerat en liten runda, vek jag mig för den huvudvärk och det illamående som plågade mig en stund in på förmiddagen.
På tisdag åker vi. Det är tre och en halv dag. Kan inte tänka på mycket annat just nu. Bara att härda ut de sista jobbtimmarna och längta...
Springandet får vänta tills jag kommer hem.

Inga kommentarer: