måndag 9 juni 2008

Nystart!

Med uråldrig läkekonst healade jag min fot relativt snabbt, och redan igår bestämde jag mig för att sätta igång. Ville dock inte överanstränga foten efter veckans övningar, så det fick stanna vid en timmes rask promenad. (Med tung packning, bör tilläggas).
Dock är detta inte någonting som rör mig i ryggen, då jag på mitt förra jobb promenerade runt ett par mil om dagen. Och de takterna sitter tydligen i, vilket jag knappast räknat med efter ett års stillasittande arbete.
Skönt! Då har man lite flås- om än bara i promenadklassen.
Ikväll tänkte jag bege mig ut igen. Förhållandena är idealiska. Lite lagom blåsigt, jag är ledig och har dessutom lyckats hitta ett par ypperliga shorts att springa i.
Ingenting borde kunna hindra mig.

Planen är att jag skall röja upp lite här hemma, äta någonting och sedan springa i kanske en halvtimme. Det är lagom att börja med. Om jag ens orkar det. Men efter en gedigen måltid bestående av halloumi med diverse salladsblad och lite sparris borde jag vara oslagbar.
Återkommer med resultat.

ps. Har dessutom hittat min stegräknare på vinden + min mp3-spelar som kommer bli en stor räddning i löpspåret. Det visade sig att det är ca 450 steg från t-banan och hem till mig. Och då bor jag ändå extremt nära. Det är för mig en gåta hur folk lyckas gå så lite som 3-4000 steg om dagen. Vad GÖR ni egentligen, människor?

Inga kommentarer: