torsdag 14 augusti 2008

Blåsor på tårna

Efter gårdagens korta men intensiva pass var jag faktiskt lite sugen på att springa till jobbet idag. (ca 6 km) Efter några minuter påmindes jag dock om den meningslösa känslan det innebär att springa utan musik. Efter ytterligare några minuter påmindes jag om de blåsor som jag redan i förra veckan drabbades av på tårna. Då var det en tå (tåtån), nu är det även tåtilla.
And it hurts!
Klarade mig fram till Slussen, dvs ca 4 km, innan jag helt enkelt var tvungen att sakta ner och ta bussen sista biten. Väl framme plåstrade jag om mina stackars tår efter att jag försökt sticka hål på dem. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Skulle behöva andra skor, men jag har inte riktigt lust att prioritera ett par svindyra löpskor som jag typ kommer använda i två veckor till. Speciellt inte när jag behöver så mycket annat till stallet bl.a. där de flesta av mina grejer är i akut behov av att uppgraderas.
Så vad gör man? Billiga löpskor, finns det? Någon som har lust att skänka/ låna ut ett par i strl 39? Eller eg. borde jag kanske ha 40 nu för att med all säkerhet undvika att nudda i framkanten med tåspetsarna...

ps. mp3-spelaren har kommit på posten nu, har jag fått rapporter om hemifrån. Lycka!
Mina kläder från USA har också kommit och ligger på postuthämtningen, redo att claimas. Tjoflöjt!

Inga kommentarer: