onsdag 20 augusti 2008

Grrr...

Svisch- svosch, nu vinner jag det här!
Ungefär den känslan hade jag igår när jag inveg mina nya vildkatter. De är inte bara osedvanligt bekväma för att vara ett par sprillans nya skor - de är dessutom mycket snygga för att vara ett par löpskor.
Kände mig som ett pro de la créme där jag flög fram över asfalt och refuger. Ingenting kunde stoppa mig. Ändå inbillade jag mig att det vore oklokt att löpa fullt ut första dagen i ett par nya skor, särskilt när man inte tränat på fyra dagar, så det blev en lite kortare runda. Sprang väl i typ en halvtimme eller så. Mycket spring i benen fanns det kvar, och jag längtade redan till nästa pass.
Därför blev det en liten besvikelse att inte hinna med någonting idag. Nu sitter jag här på jobbet och slutar inte förrän klockan nio denna augustiafton. Och det vet vi ju alla vad augustiaftnar bär i sitt sköte - nämligen skräckinjagande mörker.
Och jag tänker inte springa i mörker. På Östermalm.
Icke sa Nicke!!

Inga kommentarer: