onsdag 6 augusti 2008

Bissi äs aj äm

Fullsmockade dagar utan minsta utrymme för dagboksförande. Åkte till götet häromdagen, men tro inte att det hindrar mig från att kämpa vidare mot mitt mål.
Systern jag besöker bor nämligen på ett berg, så jag har tagit det ultimata tillfället i akt att plåga mig upp och ned för de branta backarna omkring hennes hus. Nedför går ju som bekant tämligen enkelt, det är först när jag skall vända tillbaks igen som den riktiga pärsen börjar. Med ömsom uppförsbacke, ömsom lååånga och många serier av trappor har jag utsatt min kropp för större ansträngning än på länge. Trots att tiden jag hållit igång blivit något kortare än hemma så känner jag ändå att jag pressar mig själv till max.
Vilket är otroligt skönt!

Imorgon åker vi hemåt, och då ställs siktet återigen in mot att försöka klättra mig uppåt mot den aktningsvärda milen. Vågar mig inte på några upptäcksfärder i den här ligiststaden. Djurgården känns trots allt en aning tryggare, med eller utan Gärdetmannen...

Nu ska vi äta kladdkaka.

Inga kommentarer: