lördag 9 augusti 2008

Träna + sol = helvete

Fick den briljanta idén att springa till jobbet imorse. Jobbet på söder. Visade sig att det var kortare än jag trodde, bara ca 6 km, men det var ändå lite lagom i den hettan som rådde under förmiddagen.
Solsken. Djävulens påfund när det gäller mig och träning.
Och självklart, som ett brev på posten kom påföljden. Migrän.
Eller vad man kallar det när man har så ont i huvudet att tårarna bara rinner och blicken suddas och man knappt kan tänka på någonting annat än smärtan. Och jag HAR druckit. Flera liter. Både vatten och återhämtningsdryck.

Så jag ringde till min underbara man som sitter hemma i andra änden av stan. Och som den ängel han är lovar han att kasta sig iväg till apoteket och köpa migränmedicin, för att sedan komma hit med den till mig.
Har jag den bästa mannen någonsin eller?

Inga kommentarer: