måndag 11 augusti 2008

hej o hå, sport-bh

Ökade på sträckan lite till idag, men klämde ändå in det hela på lika lång tid som den kortare svängen. Omedvetet ökat tempo kan ju vara boven i dramat. Om det nu är någon vidare bov... Andra andningen kom aldrig riktigt, jag var pigg som en mört redan från början och blev, så som verkar mest normalt, allt tröttare medan jag sprang. Tvärtemot hur jag känt senaste tiden då de första 20-25 minuterna har varit som mest plågsamma och jag kommit igång och känt mig fräsch först efter halvtimmen.

Mot slutet började jag känna en skavande smärta mot tippen av tåtån. Ja, tån som ligger intill stortån heter ju som bekant (?) tåtån.
Såhär går ramsan:
Stortån
Tåtån
Tåtilla
Tillrosa
Lillpinken
Så nu vet ni det, och behöver inte längre använda er av det felaktiga "långtån".

Hur som helst, tåtån på vänster fot började smärta en aning. Jag kom på att jag igår kväll sett en antydan till blåsa just där, och tvingades inse att det var just denna blåsa som gjorde sig påmind. Mycket riktigt hade den svällt en aning, och jag får verkligen hoppas den behagar försvinna inom väldigt kort. Inte skönt att ha några skor på sig just nu. Travade runt i tofflor på stan idag - i ösregn...
Planen var att hitta sport-bh, men det där är ju en riktig djungel. Enligt en tabell skulle jag ha tredje gradens stöd, eftersom jag ägnar mig åt ridning och löpning. Men tyvärr fanns det ingen sport-bh med just detta stöd. Det fanns upp till grad 2. Och jag tyckte inte någon modell gav vidare stöd. Det guppade rätt friskt oavsett vilken prisklass jag var iklädd, där jag hoppade upp och ner inne i provrummet. Och då har jag ändå inte särskilt mycket att komma med.
Får bli en funderare. Har någon tips?
Hur hårt kan en sport-bh sitta? Är det inte farligt om den trycker så hårt så man i princip får ut brösten genom ryggen? För den modellen var den enda som verkade hålla dem still.
Annars vet jag inte riktigt. Svårt var det åtminstone att veta... Och det känns inte helt hundra att jag fortfarande springer runt med vanliga bh:s.

Inga kommentarer: