fredag 25 juli 2008

Att älska sig själv

När jag kikade in genom ett skyltfönster idag slogs jag av hur jävla snygg kropp jag har. Kände att jag helt enkelt var tvungen att langa upp mobilen och ta en bild.
Jag, nu - nöjd.

Sen tänkte jag på hur tacksam jag är över att kunna känna så. Alla borde kunna känna så inför sin egen spegelbild, och jag önskar jag hade känt så även när jag var yngre. Fram till för bara 3-4 år sedan avskydde jag min kropp. Jag misshandlade den, svalt och hetsåt om vartannat. Och egentligen handlar det ju inte om min utsida, för jag såg i princip likadan ut då som nu.
Skillnaden sitter endast i mitt huvud, i min själ och mitt sätt att se på mig själv - både utifrån och inifrån.
Jag har äntligen landat någorlunda, och jag hoppas det är någonting alla får uppleva någon gång, oavsett hur den där spegelbilden ser ut...

Jag, för ca 3 år sedan - gravt missnöjd.

Inga kommentarer: