fredag 11 juli 2008

Rekord

Trots att benen kändes tunga till en början klarade jag att bräcka mitt rekord. Efter 20 minuter, i ganska så friskt tempo för att vara mig, var jag dock tyvärr tvungen att sakta av en stund. Råkade nämligen låsa in hemnycklarna på jobbet, så jag mötte upp karln min som var ute och drack öl, och fick låna hans nycklar.
Det blev ungefär tio minuters promenerande fram och tillbaks utanför stället han var på, innan jag kunde springa vidare hem. Ytterligare 10-15 minuter.
Och jag kände mig knappt trött, så det var mycket synd att det här med nycklarna kom ivägen. Ändå, det blev en förhöjning av nivån med en aning- och jag kände mig ändå jäkligt på g efteråt. Kanske hjälpte det med muggen vatten som jag slank in på Burger King och snodde åt mig?

Har insett hur sjukt viktig musiken är. Det skulle helt enkelt inte gå utan den. Så mitt hetaste tips hittills är helt klart att alltid se till att ha mp3:n fulladdad med peppig musik. Tyvärr har jag själv inte ens följt det tipset, har alldeles för mycket lugna låtar som dyker upp då och då.
Måste styra upp det där lite.

Helgens planering:
Imorgon blir det vila eftersom det inte finns någon lucka. På söndag är jag ledig och måste därför få arslet ur vagnen och ge mig ut på måfå någonstans. Om det inte vore för alla överfallsrykten skulle jag nog ge Lill-Jans-skogen en chans. Men kanske om jag lyckas övertala killen att följa med....

Inga kommentarer: