måndag 21 juli 2008

Håll

Jag vet inte vad som händer. Igår fick jag håll efter 20 meter ungefär. Till en början försökte jag ignorera det hela och sprang vidare. Det hjälpte inte. Efter 10 minuter värkte det värre än någonsin på båda sidorna, men jag tvingade mig själv att fortsätta.
Funderade lite på om det är farligt att fortsätta springa när man har håll. Vad är det egentligen som händer i kroppen? Jag sträckte upp armarna, utan effekt.
Sprang vidare.
Vid 15-20 minuter var jag tvungen att sakta in några steg, armar-uppåt-sträck, och sedan köra vidare. Det gjorde ingen större skillnad så jag valde att pressa mig igenom det hela ändå.
The show must go on.
Klyftan skulle knappast låta sig nedslås av lite krämpor, så varför ska jag vara sämre? Har Madonna migrän så tro fan att hon hoppar upp på scen och kör 100% ändå.
Och de är inte mer människor än vad jag är, vi är ändå i grund och botten stöpta i samma form. Så självklart fortsätter jag. Så länge ingen hindrar mig med argumentet att det är farligt på något vis.

Dagen idag kommer ägnas åt att försöka undvika en viss Torgny ~40 som verkar vara ute efter någon form av umgänge med mig. Jag får anta att det ligger någon typ av romantiska intentioner bakom, då jag har svårt att tro att en karl i annat fall skulle lämna ut sitt kort till en person av motsatt kön i samma veva som han tillfrågar densamme om gemensam dinering.

Vad är det med äldre karlar och mig egentligen? Vad är det egentligen med mitt utseende som attraherar pappagenerationen? Ända sedan riktigt unga dar har detta följt mig.
Och jag som är ett huge fan of lammkött...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan alltid testa att böja dig ner och nudda tårna med fingrarna eller andas in och hålla andan det kan fungera. Om det inte hjälper att sträcka upp armarna. Håll beror antagligen på syrebrist i musklerna eller något (aka mjölksyra), fast riktigt vart vet jag inte. Möjligtvis någonstans i närheten av lungorna eller i magen eftersom att det är där man får ont.
Justeja den där magträningsapparaten, skillnaden mellan den man köper på TV-shop och på valfritt billighetsvaruhus sitter i själva bakrullningsfasen som sker på ett annorlunda sätt i dom där dyra maskinerna har jag för mig. Inte för att det torde göra någon större skillnad förutom på priset och följdaktligen TV-shops vinst. Ont får man vare sig man har en dyr eller billig helvetesapparat enligt mina studier (som är högst vetenskapliga).

Bjoggerskan sa...

hehe.. jaa, den har ju någon form av mekanik som gör att den rullar bakåt automatiskt, men det är mycket möjligt att det finns någon skillnad där ändå. Har ju inte testat den dyrare varianten. Budgetträning är min grej.
Inom snart kommer en bild på mina eminent joggingskor från 1972.

Bjoggerskan sa...

tack för tipsen, förresten. Det ska jag testa!