onsdag 9 juli 2008

Regn och ingen musik

Igår blev det en vilodag. Efter en dags kortlöpning. Ni märker ju hur bra det går.
Hur som helst, det var en svettig väg hem från jobbet ändå, med storhandling och lång promenad. Jag var duktig.
Idag planerar jag att springa hemåt när jagt slutar vid nio. Förutsättningarna är både bra och dåliga.
Bra eftersom det började regna lite lätt, vilket är till stor fördel för mig.
Dåliga eftersom jag glömde min mp3-spelare hemma, vilket innebär total misär för mig.
Vet inte riktigt hur jag ska stå ut att springa omkring i stan och se ut som en tönt utan att kunna skärma av från omvärlden med lite hederlig happy hardcore?

Blir nog en kortare sväng än jag först tänkt. Dvs inte raka vägen hem, det skulle bli alldeles kort. Nej, jag försöker nog ta en runda ner mot Humlegården och så upp genom parken. För i de områdena är jag bara glad om jag ser ut som en tönt. Det skänker ett slags lugn att veta att man inte ansträngt sig så mycket att man bajsar på sig bara för att man skall passera Stureplan.
Då kan jag samtidigt skratta inombords åt alla de jag passerar som faktiskt gjort det. Och jag kan nästan känna stanken.

Inga kommentarer: