onsdag 30 juli 2008

Rättelse

Gårdagens inlägg var en aning missvisande. Jag skrev rätt först, sen ändrade jag till fel av någon efterbliven anledning, och sen orkade jag inte ändra tillbaks igen.
Det var alltså Aftonbladet som hade den sönderslitna ungen på löpet.
Expressen basunerade i vanlig ordning ut någon form av bantningstips. Den här gången handlade det tydligen om sommarmat man blir smal av. Jag återgav det som mat med fett. Men det handlade ändå om samma antal kilo man skulle gå ner, och i slutänden kvittar det ju hur.
Poängen var att det ligger så stort fokus på hur man skall kunna reducera sin kroppsmassa att alla andra nyheter ter sig meningslösa i sammanhanget. Förutom de om barn med av hundar sönderslitna ansikten.

Själv citerar jag Keanu Reeves i fråga om att komma i form:
"Ät mindre - träna mer"

Inga kommentarer: