onsdag 23 juli 2008

Träningsvärk!

Den där satans roller-slide är djävulens manick!
Under dagen igår förvärrades min träningsvärk i magen sakta men säkert. Imorse hade jag svårt att resa mig ur sängen. Jag är förbluffad över att träningsvärk efter tio rullningar kan vara så smärtsamt påtaglig. Nu får man verkligen hoppas det ger resultat också!

Igår blev det inget springa, det fanns inte tillfälle helt enkelt. Stupade i säng redan klockan halv elva med mobilen ställd på väckning kl. 05.20. Planen var att jag skulle upp och springa en vända före jobbet, och på så sätt följa alla råd man hört om att jogga. Dessutom är det ju inte fy skam att ha det avklarat, så resten av dagen blir fri.
Så jag klev upp, drog på mig joggingstassen och sprang ut i morgondiset. Jag sprang, sprang och sprang. Blev trött och matt i kroppen, nästan alldeles slut blev jag.
Och så vaknade jag av att väckarklockan pep.
Jag hade bara drömt. Drömt att jag genomfört ett stenhårt löppass.
Detta irriterade mig så mycket att jag helt enkelt vägrade kliva upp och springa en gång till, min nyvakna kropp var helt övertygad om att den redan gjort sitt för dagen.
Så jag ställde klockan en timme framåt och somnade om.

Inga kommentarer: