lördag 26 juli 2008

Värmeslag

Trotsade värmen och gav mig ut på den längsta rundan hittills. Ungefär 40 minuter höll jag igång, och då måste jag ändå stolt berätta att det ingick diverse uppförsbackar och stekande sol. Försökte dock hålla mig någorlunda i skuggan.
Svetten den lackade och munnen var torrare än en snus i Sahara, men det kändes mycket härligt efteråt. Känner att vid ungefär 30-35 minuter börjar jag komma in i någon andra andning, det jobbiga försvinner och jag skulle i princip kunna fortsätta en bit till.
Problemet är bara att jag vid det laget är så fruktansvärt uttråkad, och alldeles för nära hemmet...
Vad gör man för att inte avlida av uttråkning? Bättre musik... kanske? Musiken idag var ingen större hit. Några bra låtar hade jag fått av min kompis, men några var inte så himla happening. Får ragga vidare på msn. Har själv ingen aning om hur man laddar ner musik, sådant är för kriminella har jag förstått.
Igår var det grillning, kubb och sällskapsspel på en öde ö. Ikväll blir det grillning, sprit och gamla goa vänner något närmare innerstaden. Som jag har sett fram emot detta! Jag som i princip aldrig dricker alkohol, men just ikväll är jag faktiskt sugen.
Hörde jag en skål?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi! Gud vad jag känner igen mig, andra andning och uttråkning. Klockrent, skulle inte ha kunna sagt det bättre själv! Hoppas att ni hade en toppen kväll!:)