fredag 18 juli 2008

Årets bästa- människor som lider!

Känner en viss panik inför dagen. Kommer jobba ända till halv tio ikväll, vilket innebär att det blir svårt att klämma in nån träning. Jag får helt enkelt se till att springa både lördag och söndag istället. Även om jag verkligen vill ut idag, men det känns inte så kul att ge sig ut efter tio på kvällarna.
Det blir dubbel träning i helgen istället, eftersom jag ska ut och rida båda dagarna också - härligt.

Apropå någonting helt annat så förundras jag en aning över hur medierna tänker ibland. Just nu kan man rösta fram "årets bästa klipp" på http://www.aftonbladet.se/tvling/
Vad som menas med "bästa" framgår inte, men tydligen hade jag helt fel när jag inbillade mig att bra klipp skall vara antingen roliga, tänkvärda eller intressant på något vis. Istället presenteras klipp efter klipp ångande av mänsklig förnedring och olycka.
Lite Frizl hit och lite påkörda farbröder dit, kryddat med en liten sekvens där Victoria Silvstedt för första gången kommer på tanken att skymma sina bröst. Som för att lätta upp det hela en aning.
Jag fattar ingenting. Vad är det som är "bra" med detta? Hur har de gått till väga när de valde ut vilka klipp som skulle deltaga i denna tävling? Har redaktionen suttit och funderat och kommit fram till att detta är så bra det bara kan bli i klippväg?

Kan det vara såhär det gick till?
Klippnisse 1: Jag tycker faktiskt den här sekvensen när EMD medger att dom är beredda på kritik är jäääävligt bra.
Klippnisse 2: Jag vet inte, jag skulle nog föredra något klipp från Burma, någon torterad munk eller så...?
Klippnisse 1: Nu tror jag du missar poängen, kolla in Dannys minspel här; oslagbart! Han ger verkligen uttryck för en känsla som jag absolut tror kommer nå genom datorskärmarna och påverka folk.
Klippnisse 2: Jooo.. Det har du förstås rätt i...
Klippnisse 1: Klart jag har rätt. Detta- min vän- är tamejfan ett riktigt bra klipp. Ingen gammal munkskit som ändå ingen fattar någonting av. Nu ta vi EMD säger jag.
Klippnisse 2: Jo men fan det blir nog bäst ändå. Munkklippet kan jag spara till årskrönikan, typ årets katastrofklipp. haha.
Klippnisse 1: Skönt.
Klippnisse 2: Bäst!

Inga kommentarer: