onsdag 16 juli 2008

Sömn

Troligen led jag av en viss grad av sömnbrist igår, för så fort jag kom hem slocknade jag på soffan och sov till halv tio på kvällen. Dessutom kände jag mig lite febrig så springandet fick vänta tills ikväll. Fick ändå röra på mig lite, lite - eftersom jag promenerade både till och från jobbet. En rask, mycket rask, promenad på tjugo minuter.
Jag klarar helt enkelt inte av att spatsera. Jag måste gå raskt. Det har blivit lite av en fix idé för mig, att jag måste gå snabbare än alla andra. Vissa karlar går ändå om mig ibland, om jag är trött eller det är uppförsbacke. Men det kan ändå vara ok, eftersom de överlag har mycket längre ben och således ändå inte utövar en hastigare benrörelse än jag.

Hur som helst, på hemvägen blev det en ännu längre promenad eftersom jag tog en omväg. Var rentav lite svettig när jag kom hem.
Kan visserligen ha berott på jeans och långärmad tröja i den varma eftermiddagssolen, i kombination med lätt släng av feber.
Sov gott gjorde jag oavsett. Idag är jag äntligen utvilad.

Inga kommentarer: