tisdag 15 juli 2008

I slipped

Jag lovar att gårdagens snedsteg var en engångsföreteelse, och att detta under inga omständigheter kommer förvandlas till någon form av mode-/shopping-/styleblogg. Detta är och förblir en träningsdagbok, av mig - för mig.

Så- till gårdagen.
Uppvärmning blev fem minuters rask promenad. Benen var tunga efter en hel dags stillasittande på jobbet och någon timme för lite sömn. Ändå var jag fast besluten att pressa mig själv ordentligt då jag känt mig grymt plufsig hela dagen.

Med relativt lugn musik i hörlurarna (rippin kittin, the knife och liquido till att börja med) började jag alltså småspringa för att värma upp min stela häck.
Och jag sprang. Och sprang. Och sprang.
I en halvtimme sprang jag, utan så mycket som lite håll eller ens huvudvärk. Vädret var perfekt efter den våldsamma skur som precis dragit förbi. Luften var sval och fuktig, staden var ganska så folktom.
Och jag kände mig knappt ens särskilt trött. Men tyvärr har jag oerhört svårt att springa vidare, förbi min port, bara för jag upptäcker att jag kanske skulle orka mer. Jag får helt enkelt staka ut en längre runda framöver. Har jag bara inställningen att jag skall fram till ett visst mål så brukar det gå.
Faktiskt kände jag igår för första gången att det faktiskt finns en chans att jag kommer klara detta.

Dagens musiktips till mjukstarten:
Miss Kittin- Rippin Kittin
Liquido - Narcotic
The Knife - Marble House
The Knife - Neverland

Antar att min musiksmak skiner igenom en aning... Men jag håller fortfarande fast vid att jag inte tänker avslöja min identitet.
Varken ålder, kön eller civilstatus kommer ni åt. Sådetså.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på att du tränar inför tjejmilen och har nämt din karl i en del inlägg så tror jag bara att det är åldern som är hemlig. I vilket fall som helst så är det sjukt underhållande att läsa din blogg och om jag fick bestämma skulle tjejmilen skjutas upp ett år så att jag kunde fortsätta att läsa och småle åt dina finurliga inlägg.

Bjoggerskan sa...

Kan inte du få bestämma!? Jag vill också att den skall skjutas upp ett år!
Behöver mer tid att träna...

ps. får inte killar ställa upp i tjejmilen då?

Bjoggerskan sa...

Alltså, jag tror faktiskt inte min ålder heller är så hemlig i och för sig...

Anonym sa...

I mitt stilla men icke homofobiska sinne hoppas jag att du inte är en man som köper sådana där glittriga skor, fast som transa kanske man får ställa upp i tjejmilen trots ett manligt kön. Jag kan prova att på valfritt sätt kontakta de som anordnar tjejmilen men jag tvivlar på att de kommer hoppa över detta året. Om det nu skulle vara så kan du alltid svimma sådär lagom före starten så du har ett helt år på dig att träna tills nästa tjejmil samt en utmärkt ursäkt för att hoppa över detta årets lopp.

Bjoggerskan sa...

Du är inte så dum du!
Undrar om anmälningsavgiften återbetalas vid svimning?